www.niepicowane.plogłoszenia motoryzacyjne

Uszczelka pod głowicą

Uszczelka pod głowicą jak wskazuje nazwa mieści się pomiędzy głowicą, a kadłubem silnika.

    Uszczelka rzadko, ale jednak zdarza się, że ulega uszkodzeniu.Uszkodzenie to najczęściej polega na pęknięciu samej uszczelki i wymieszaniu się płynu chłodniczego z olejem silnikowym. Głównym powodem uszkodzenia uszczelki jest przegrzanie silnika.

Powodem takiego przegrzania może być: niesprawny układ chłodzenia, bardzo ostra jazda na zimnym silniku, płyn chłodniczy o niewłaściwych parametrach, stosowanie zwykłej wody w układzie,wada fabryczna polegająca na złym montażu i wreszcie uszkodzenie z powodu zestarzenia się materiału uszczelki.

Samochody z instalacją gazową są bardziej narażone na tego typu awarie, gdyż zasilanie gazem podnosi temperaturę w komorze spalania.   

A oto typowe objawy uszkodzonej uszczelki:

1.Ubytki płynu chłodniczego.

2.Wzrastający poziom oleju.

3.Nierówna praca silnika, gdy jest zimny.

4.Wysoka temperatura płynu chłodniczego, lub skoki temperatury wysoka i niska.

5.Twarde przewody gumowe, w których jest płyn chłodniczy.

6.Pod korkiem oleju zgromadzona jest maź, tzn. substancja   

  przypominająca masło.