www.niepicowane.plogłoszenia motoryzacyjne

Ostatnio dodane:

Opłata recyklingowa

Osoby, które od 1 stycznia 2016r. będą importowały samochody do Polski zapłacą mniej, aż o 500 zł.

Nowy Rok 2016

      Niech Nowy Rok przyniesie spełnienie najskrytszych marzeń, same radosne chwile, dużo szczęścia,

Boże Narodzenie

    Z Okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia  życzymy Wam zdrowych i pogodnych świąt, niech

Olej napędowy na

Skład i właściwości oleju napędowego na stacjach benzynowych zmienia się w zależności od pory roku.

Nowy Rok 2016

 

 

 

Niech Nowy Rok przyniesie spełnienie najskrytszych marzeń, same radosne chwile, dużo szczęścia, życzliwości, miłości, samych pozytywnych motoryzacyjnych wrażeń, powodzenia w życiu osobistym i zawodowym oraz pogody ducha. 

 

życzy portal niepicowane.pl

 

Boże Narodzenie

 

 

Z Okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia 

życzymy Wam zdrowych i pogodnych świąt, niech czas spędzonych w gronie najbliższych napełni Wasze serca spokojem i radością

 

 

                                                                                               

 

 

                                             zespół: www.niepicowane.pl

System kontroli trakcji

 

Praktycznie już w każdym samochodzie wyprodukowanym po 2010 roku mamy na wyposażeniu System Kontroli Trakcji.

System ten przybiera różne nazwy w zależności od producenta i tak może występować jako: TCS, TC, ASR, ASC+T, DSC.

Główne zadanie systemu to niedopuszczanie do nadmiernego poślizgu kół podczas przyspieszania. Jest to system poprawiający bezpieczeństwo czynne. System ten wchodzi w skład systemu ESP – systemu stabilizującego tor jazdy podczas pokonywania zakrętów.

A więc:

ASR – głównym zadaniem jest niedopuszczenie do poślizgu kół podczas przyspieszania (buksowanie kół),

ESP – głównym zadaniem  jest stabilizacja toru jazdy podczas pokonywania zakrętów. System ten działa na prostej zasadzie, gdy przód samochodu traci przyczepność, czyli jest podsterowny to, blokowane są koła tylne po to, aby samochód obrócił się wokół własnej osi i skierował przód we właściwą stronę. Odwrotnie dzieje się , gdy pojazd zbyt szybko obraca się wokół własnej osi, jest nadsterowny to, blokowane są koła przednie, aby spowolnić ten ruch i pojazd mógł powrócić na pożądany tor jazdy.

Wymienione systemy są bardzo pomocne, włączają się częściej niewątpliwie w okresie zimowym, gdy mamy śnieg , lód , ogólnie trudne warunki do jazdy.

Ale są również sytuacje, gdzie nie możemy wyjechać z zaspy śnieżnej, bo system ujmuje mocy na koła napędzające i w efekcie samochód nie ma możliwości pokonania zaspy. W takiej sytuacji spróbujmy wyłączyć system, jeżeli mamy taką możliwość oczywiście. W większości samochodów jest przycisk ESP OFF, lub ASR OFF, bądź też inne kombinacje jak np. w Oplach – dłuższe wciśnięcie przycisku SPORT powoduje dezaktywację systemu ESP.

Zachęcamy do przeprowadzenia testów, oczywiście ze zdrowym rozsądkiem.

Powodzenia. 

Podkategorie